TOWARZYSTWO KRZEWIENIA KULTURY FIZYCZNEJ – OGNISKO „WIERZBNO”

Zajęcia dla Seniorów

Towarzystwo Krzewienia Kultury Fizycznej – Ognisko „Wierzbno” jest stowarzyszeniem działającym na terenie Warszawy nieprzerwanie od 1970 roku. Organizujemy grupowe zajęcia gimnastyczne i sportowe (siatkówka) dla mieszkańców Warszawy i okolic oraz zachęcamy do wyrabiania u siebie nawyku zdrowego stylu życia. Nasze zajęcia są prowadzone przez wykwalifikowanego trenera pod nadzorem lekarza, według własnego programu.

TKKF Wierzbno ma swoją siedzibę w budynku Szkoły Podstawowej nr 33 w Warszawie i tam prowadzimy nasze zajęcia. Dzięki życzliwości Dyrekcji Szkoły uczestnicy naszych zajęć korzystają z odnowionej, dobrze wyposażonej sali gimnastycznej z elastyczną, antypoślizgową nawierzchnią oraz z szatni.

Plan zajęć

Zajęcia sportowe w Towarzystwie Kultury Fizycznej – Ognisko „Wierzbno” odbywają się od września do końca czerwca, w miesiącach letnich (lipiec i sierpień) mamy przerwę wakacyjną. Zajęcia dla seniorów w sezonie 2021/2022 odbywają się we wtorki oraz w czwartki w sali gimnastycznej lub na boisku Szkoły Podstawowej nr 33 przy ul. Cieszyńskiej 8 w Warszawie. Od stycznia 2022 r. ćwiczenia odbywają się wg następującego harmonogramu:

Grupa Czas zajęć Rodzaj zajęć
I 16.00-16.50 Ćwiczenia gimnastyczne (50 min)
II 17.00-17.50 Ćwiczenia gimnastyczne (50 min)
III 18.00-18.50 Ćwiczenia gimnastyczne (50 min)
IV 19.00-20.00 Sportowe – siatkówka (60 min)

Gimnastyka dla Seniora

Nasze zajęcia gimnastyka dla seniora na Mokotowie odbywają się według własnego programu. Rozpoczynamy od rozgrzewki (truchcik, marsz), następnie uczestnicy wykonują ćwiczenia w pozycji stojącej, później wykonywane są ćwiczenia w pozycji leżącej, a na zakończenie zajęć wykonywane są ćwiczenia relaksujące i rozluźniające. Podczas ćwiczeń wykorzystujemy różne przyrządy gimnastyczne (piłki, gumy, ciężarki, „berety”, paski, drabinki itp.) aby uatrakcyjnić zajęcia, zwiększyć ich efektywność oraz uniknąć monotonii i rutyny. Nasz trener podchodzi indywidualnie do każdego uczestnika zajęć i dostosowuje intensywność ćwiczeń do możliwości ćwiczącego, tak aby maksymalnie skorzystał z zajęć.

Ćwiczenia gimnastyka dla seniora na Mokotowie prowadzone są zgodnie z zasadą wszechstronności, systematyczności, stopniowania obciążenia. Dodatkowo przeplatają się w nich elementy jogi i pilatesu, co wpływa na zmniejszanie bólów kręgosłupa, obniżenie ciśnienia krwi, łagodzenie dolegliwości związanych z zapaleniem stawów oraz przykurczy mięśni kulszowo–goleniowych. Ćwiczenia rozciągające te mięśnie zdecydowanie poprawiają funkcjonowanie kręgosłupa. Wiadomo przecież, że aktywność fizyczna pozwala uniknąć lub opóźnić wiele zmian fizjologicznych w naszym organizmie.

Ćwiczenia są lepsze niż lekarstwo.

Rozgrzewka

Trzeba przygotować organizm do ćwiczeń. Truchcik i marsz dobrze się tutaj sprawdzają.

Ćwiczenia w marszu

Ćwiczenia wykonywane podczas marszu dobrze wpływają na rozruszanie całego organizmu.

Dlaczego „berety”

Możliwość umieszczenia tego przyrządu na głowie wiele wyjaśnia.

Ćwiczenia z „beretami”

Ten przyrząd bardzo dobrze pomaga ćwiczyć równowagę. Obciążniki dodatkowo wzmagają wysiłek.

Ćwiczenia z gumami

Ćwiczenia z gumami oporowymi wyraźnie zwiększają intensywność ćwiczeń. Wymagają większego wysiłku, jednak warto się trochę zmęczyć.

Ćwiczenia przy drabinkach

Przy drabinkach można wykonywać bogaty zestaw ćwiczeń.

Pozycja leżąca

Ćwiczenia w pozycji leżącej tylko sprawiają pozór, że organizm odpoczywa.

Ćwiczenia z piłkami

Piłki wyraźnie wzbogacają asortyment wykonywanych ćwiczeń.

Ćwiczenia rozluźniające

Ńa zakończenie ćwiczeń czas na relaks i rozluźnienie.

Koniec zajęć

Jakoś się udało dotrwać do końca. Trzeba się będzie przygotować na następne zajęcia.

Przykładowy film z gimnastyki dla seniora

Odtwórz wideo

Zapraszamy we wtorki i w czwartki – w godzinach zajęć (16.00-20.00).

Siatkówka dla Seniora

TKKF Wierzbno prowadzi zajęcia sportowe – grę w siatkówkę. Można powiedzieć, że gra w piłkę siatkową ma same zalety, szczególnie u osób starszych. Poprawia zwinność, skoczność i ogólną sprawność organizmu. Wydatnie poprawia koordynację ruchową, a nieprzewidywalność sytuacji na boisku wymaga koncentracji i ciągłego zaangażowania w samą grę. Przyjmowanie pozycji siatkarskiej pobudza w zasadzie wszystkie partie mięśni. Poprawia sylwetkę i uelastycznia całe ciało, poprawia również wydolność oddechową. Siatkówka jest grą zespołową, więc niejako wymusza współpracę pomiędzy graczami, tylko wtedy można zyskać przewagę nad zespołem przeciwnym.

Gra w siatkówkę poprawia ogólną sprawność organizmu.

Atak

Podczas gry w piłkę siatkową pracują wszystkie mięśnie.

Obrona

Gra w siatkówkę doskonale ćwiczy koordynację ruchową. Nieprzewidywalność sytuacji na boisku dodatkowo ćwiczy refleks.

Nie ma chwili spokoju

Podczas gry w w siatkówkę, na parkiecie cały czas coś się dzieje.

Koniec meczu

Koniec meczu, nerwy puszczają i zostają tylko dobre wspomnienia.

Przykładowy film z siatkówki dla seniora

Odtwórz wideo

Zapraszamy we wtorki i w czwartki – w godzinach zajęć (16.00-20.00).

Ćwicz razem z nami – dasz radę!

Skip to content